Laman Utama  I  Berita Utara  I  Berita Selatan  I  Berita Timur  I  Berita Tengah  I Sabah & Sarawak  I  English Version I  BERNAMA.COM
 
 

500 pain darah disasar pada Karnival Hari Penderma Darah Sedunia di Kota Marudu


Tarikh kemaskini: 13/06/2019





KOTA MARUDU, 13 Jun (Bernama) -- Sebanyak 500 pain darah disasarkan pada Karnival Hari Penderma Darah Sedunia, pada Ahad ini di Dewan Komuniti Kota Marudu, bagi keperluan tabung darah di hospital itu.

Karnival sehari itu juga diadakan sempena sambutan Hari Thalasemia Sedunia, turut menyediakan 500 hadiah menarik, bagi cabutan tiket bertuah termasuk hadiah utama sebuah motosikal.

Pengarah Hospital Kota Marudu Dr. Lydiarita Micheal Marajin berkata pihaknya mensasarkan mendapat 500 pain darah pada karnival itu, untuk keperluan pesakit thalasemia di hospital itu dan keperluan lain untuk kes kemalangan jalan raya dan ibu mengandung.

Katanya program itu menghimpunkan beberapa Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dengan kerjasama pertubuhan penderma darah kebangsaan dan juga penderma darah individu.

Setiap penderma akan mendapat sekampit beras, gula, minyak masak, telur dan minuman ringan disamping berpeluang mendapat cabutan tiket bertuah yang disediakan oleh NGO dan para penderma, katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Karnival tersebut dijangka akan dirasmikan Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Sabah Datuk Christina Rundi.

Lydiarita berkata penganjuran karnival sama pada tahun itu mendapat sambutan menggalakkan dan berjaya mengumpukan 300 pain darah.

-- BERNAMA


 

   

 
 
     
   
 

Buruh didakwa rogol anak kandung, setiap hari selama empat bulan

 
     

Bayi berusia tiga bulan di Sabah dijangkiti virus polio

 
     

Tunai mandat diberi dengan hadir ke mesyuarat - Setiausaha Agung PKR

 
     

Harga barangan basah dan sayuran di Terengganu lepas banjir masih terkawal

 
     
 
     
 

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

 
     
     
   
   
     
     
     
   
     
   
     
 

 
© 2019 BERNAMA. Semua Hak Cipta Terpelihara. Penafian | Dasar Privasi | Dasar Keselamatan
Bahan ini tidak boleh diulang terbit, ulang siar, tulis kembali atau diulang edar melainkan dengan kebenaran bertulis dari pihak BERNAMA.
Paparan terbaik menggunakan Firefox 35.0.1 & Internet Explorer 8.0 dalam resolusi 1024 x 768 piksel