DUNIA > BERITA

Pilihan Raya As: Gandingan Kamala Harris, Tim Walz Buat Penampilan Sulung

07/08/2024 03:33 PM

WASHINGTON, 7 Ogos (Bernama-Anadolu) -- Calon presiden Parti Demokrat Kamala Harris dan gandingannya yang baru dipilih, Gabenor Minnesota Tim Walz membuat penampilan sulung di khalayak semasa perhimpunan kempen pertama mereka di Philadelphia pada Selasa malam, lapor Agensi Anadolu (AA).

Acara itu menandakan penampilan umum pertama Harris sejak Demokrat mengesahkan beliau sebagai calon presiden parti berkenaan, beberapa jam selepas pemimpin itu mengumumkan Walz sebagai gandingannya untuk jawatan naib presiden.

“Hari ini, saya bangga mengumumkan bahawa saya secara rasmi adalah calon Demokrat untuk presiden Amerika Syarikat.

“Jadi sekarang kita ada kerja yang perlu dilakukan. Kita perlu bergerak ke pilihan raya umum dan menang,” kata Harris yang berdiri bersebelahan Walz. 

Semasa memperkenalkan Walz, Harris berkata gandingannya itu "membuatkan orang berasa dialu-alukan dan memberi inspirasi kepada mereka untuk bermimpi besar".

“Beliau akan menjadi naib presiden yang seperti itu, dan itulah naib presiden yang layak diterima oleh Amerika,” tambahnya.

“Terima kasih kerana mengembalikan kegembiraan,” kata Walz kepada Harris selepas Naib Presiden AS itu memperkenalkan gabenor berusia 60 tahun berkenaan kepada orang ramai.

-- BERNAMA-ANADOLU


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan