DUNIA > BERITA

4 Maut, 2 Cedera Dalam Insiden Tembakan Di Hawaii

02/09/2024 12:06 PM

LOS ANGELES, 2 Sept (Bernama-Xinhua) -- Satu insiden tembakan di Honolulu County, Hawaii pada Sabtu malam mengorbankan empat orang termasuk suspek manakala dua lagi cedera, menurut pihak berkuasa pada Ahad.

“Tiga individu, termasuk suspek, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian. Beberapa mangsa lain yang cedera telah dibawa ke hospital,” kata Jabatan Polis Honolulu dalam satu hantaran di Facebook, lapor Xinhua.

Jabatan itu dalam kemas kini kemudian mengesahkan seorang daripada mangsa yang cedera meninggal dunia di hospital manakala dua lagi masih menerima rawatan.

Menurut Jabatan Polis Honolulu, pihaknya bergegas ke kawasan Waianae Valley selepas dimaklumkan mengenai insiden pada 11.15 malam waktu tempatan.

Jabatan itu masih menyiasat insiden berkenaan.

--BERNAMA-XINHUA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan