EKONOMI > BERITA

Andorra Healthcare raih pembiayaan RM150 juta untuk pengembangan hospital

08/08/2024 10:08 PM

KUALA LUMPUR, 8 Ogos (Bernama) -- Andorra Healthcare Bhd (Andorra Healthcare) memeterai perjanjian kerjasama strategik dengan Crewstone International Sdn Bhd (Crewstone) bagi mendapatkan dana pembiayaan berjumlah RM150 juta untuk pengembangan infrastruktur hospitalnya.

Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Andorra Healthcare Dr Khamsiah Muda berkata kepakaran dan sokongan kewangan Crewstone akan membolehkan mereka mempercepatkan pelan pengembangan hospital yang amat penting bagi menyediakan penjagaan kesihatan berkualiti tinggi kepada pesakit.

“Kerjasama ini menekankan komitmen bersama untuk meningkatkan infrastruktur penjagaan kesihatan dan memastikan bahawa kemudahan perubatan kami adalah antara yang terbaik di rantau ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Andorra Healthcare berkata dana tersebut akan digunakan untuk pengembangan beberapa kemudahan hospital, termasuk penambahan peralatan perubatan terkini, meningkatkan kapasiti katil dan memantapkan perkhidmatan penjagaan pesakit.

Pengembangan berkenaan akan memastikan hospital Andorra dilengkapi untuk menyediakan penjagaan perubatan canggih dan terkini, bagi memenuhi keperluan jumlah pesakit yang lebih besar dan menyokong keperluan penjagaan kesihatan pada masa depan.

Projek tersebut dijadualkan bermula pada suku keempat 2024 dan dijangka siap pada suku keempat 2027.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan