ANGGOTA POLIS MAUT VAN DIPANDU DIHEMPAP POKOK TUMBANG DI LAHAD DATU

22/06/2024 12:02 AM

LAHAD DATU, 21 Jun (Bernama) -- Seorang anggota polis berpangkat koperal maut apabila van polis yang dipandunya dihempap pokok tumbang dalam kejadian di Jalan Gelugor, Felda Sahabat 16, Tungku di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu ACP Dzulbaharin Ismail berkata dalam kejadian 2.30 petang itu mangsa berusia 44 tahun berkenaan meninggal dunia di lokasi kejadian dan mangsa sebelum itu memandu dalam perjalanan dari  arah Komtek Sahabat 16 Pasukan Gerakan Am (PGA) menuju ke Pantai Sahabat 16.

"Sebaik tiba di lokasi, sebatang pokok di bahu kanan jalan tiba-tiba tumbang dan menghempap van dipandu mangsa. 

“Kejadian itu turut disaksikan seorang lagi anggota polis yang kebetulan sedang menunggang motosikal dari arah bertentangan" katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Dzulbaharin dalam pada itu turut berdukacita dengan kejadian yang menimpa mangsa dan berharap siasatan kes dapat disegerakan bagi memudahkan urusan keluarga mangsa.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan