POLITIK > BERITA

PRK Nenggiri: DAP Sedia Berkempen Jika Diminta, Tidak Anjur Program Sendiri

28/07/2024 11:34 PM

GEORGE TOWN, 28 Julai (Bernama) -- DAP bersedia membantu kempen Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri di Kelantan bulan depan sekiranya terdapat permintaan daripada mana-mana parti gabungan Kerajaan Perpaduan.

Ketua Wanita DAP Teo Nie Ching berkata bagaimanapun parti itu tidak akan mengambil inisiatif sendiri menganjurkan sebarang program bagi tujuan berkempen kerana yang penting buat masa sekarang memastikan parti gabungan Kerajaan Perpaduan meraih kemenangan pada PRK tersebut.

"Kalau itu bukan kerusi DAP bukan kami yang letak calon, namun kami dengan senang hati bersedia untuk bantu, itu pendekatan kami. 

"Sebagai rakan dalam Kerajaan Perpaduan, DAP sentiasa sedia untuk bantu kalau diperlukan," katanya kepada pemberita selepas melawat Pusat Sebaran Maklumat Nasional (NADI) Pengkalan Kota di sini hari ini.

UMNO Kelantan mengumumkan Ketua Pemudanya Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani sebagai calon mewakili BN selaku parti gabungan Kerajaan Perpaduan pada PRK DUN itu, yang diadakan susulan kekosongan kerusi DUN Nenggiri selepas penyandangnya Mohd Azizi Abu Naim digugurkan keahlian oleh Bersatu pada 13 Jun lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan hari penamaan calon dan pengundian awal PRK itu masing-masing pada 3 Ogos dan 13 Ogos manakala 17 Ogos sebagai hari mengundi.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan