POLITIK > BERITA

PRK Nenggiri: Awie Beri Jaminan Manifesto BN Bukan Retorik

10/08/2024 09:33 PM

GUA MUSANG, 10 Ogos (Bernama) -- Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani memberi jaminan manifesto yang bakal dilancarkan beliau bukan sekadar retorik.

Mohd Azmawi, atau lebih dikenali sebagai Awie, berkata beliau mengambil lebih masa untuk membincangkan manifesto itu dengan kepimpinan BN bagi memastikan ia benar-benar mampu dilaksanakan.

“Saya tengah bincang dengan pihak kepimpinan sebab saya tidak mahu manifesto ini sekadar manifesto, bila kita berjaya nanti, kita mampu lakukan, saya tidak mahu hanya retorik… kerana orang muda tidak mahu retorik, mereka semestinya mahu keperluan mereka dipenuhi,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas program Pesta Bola Nenggiri di Kampung Sungai Asap B hari ini antara penduduk bersama bekas pemain bola sepak Kelantan dan selebriti.

Antara bekas pemain yang hadir ialah Mohd Badhri Mohd Radzi, Nor Farhan Muhammad dan Daudsu Jamaludin manakala selebriti pula Sharol Shiro, Mamak Putih serta Fad Bocey.

Awie, yang bertanding mewakili Kerajaan Perpaduan, akan menentang calon PAS Mohd Rizwadi Ismail.

PRK itu diadakan susulan kekosongan kerusi berkenaan selepas keahlian bekas penyandangnya Mohd Azizi Abu Naim digugurkan oleh Bersatu pada 13 Jun lepas.

-- BERNAMA 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan