POLITIK > BERITA

UMNO Sabah: Tiada Perpecahan Hanya Perbezaan Pendapat - Bung Moktar

25/08/2024 12:35 PM

KUALA LUMPUR, 25 Ogos (Bernama) -- Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin menafikan dakwaan berlaku perpecahan dalam parti itu di negeri berkenaan terutama membabitkan beliau dan timbalannya Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan. 

Bung Moktar yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah berkata dakwaan itu hanya persepsi sesetengah pihak.

“UMNO Sabah kita tidak ada perpecahan. Perbezaan pendapat itu memang ada dan kita menghormati perbezaan pendapat antara satu sama lain tetapi akhirnya UMNO perlu memutuskan sesuatu untuk mencapai kerajaan,” katanya kepada Bernama.

Bung Moktar berkata ketika ini fokus UMNO dan BN Sabah adalah bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah yang akan berlaku bila-bila masa sahaja. 

Beliau berkata perkara ini amat penting ketika UMNO Sabah ketika ini menggalas dan menyahut cabaran pucuk pimpinan parti untuk BN menang besar dan UMNO kembali menjadi kuasa dominan dalam kerajaan pada PRN Sabah. 

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan