POLITIK > BERITA

Semua Parti Dalam Kerajaan Perpaduan Jamin Kerjasama Pertahan DUN Mahkota - Khaled

01/09/2024 01:53 PM

KOTA TINGGI, 1 Sept (Bernama) -- Semua parti komponen Kerajaan Perpaduan telah menyatakan komitmen dan sokongan penuh dalam membantu calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil  (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota.

Naib Presiden UMNO dan koordinator BN untuk PRK itu Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata ia sekali gus memberikan dorongan tambahan kepada BN dalam mempertahankan kerusi DUN berkenaan.

“Kita koordinasi dengan baik (dan) kita telah dapat jaminan kerjasama daripada semua parti dalam Kerajaan Perpaduan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan My Villa di Dewan Felda Air Tawar 3 di sini hari ini.

PRK DUN Mahkota akan diadakan pada 28 Sept manakala tarikh penamaan calon dan pengundian awal masing-masing ditetapkan pada 14 dan 24 Sept ini.

Pada Pilihan Raya Negeri Johor 2022, penyandangnya Datuk Sharifah Azizah Syed Zain, yang meninggal dunia pada 2 Ogos lepas, menang dengan majoriti 5,166 undi menewaskan calon Pakatan Harapan Muhammad Taqiuddin Cheman, Mohamad Nor Lingan (Perikatan Nasional) dan Mohamed Noor Suleiman (Warisan).

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan