POLITIK > BERITA

Kenyataan Tular Gantung Keahlian Ketua Penerangan PAS Perlis Palsu - Takiyuddin

18/09/2024 12:09 PM

KOTA BHARU, 18 Sept (Bernama) -- Kenyataan tular yang mendakwa PAS mengantung keahlian Ketua Penerangan PAS Perlis Mohd Saifizi Saidon adalah palsu, kata Setiausaha Agung PAS Datuk Seri Takiyuddin Hassan.

Beliau menjelaskan sebarang tindakan yang perlu dilakukan masih dalam pemerhatian parti.

"Apa yang ditularkan adalah palsu dan tiada apa-apa tindakan ke atas Mohd Saifizi tetapi perkara itu dalam pemerhatian parti," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Pesta Tanglung Kelantan 2024, di sini malam tadi.

Terdahulu, tular satu kenyataan media mengenai tindakan disiplin terhadap Mohd Saifizi kerana memberi ucapan yang didakwa tidak berintegriti dan amanah pada Muktamar Tahunan PAS ke-70 di Pahang baru-baru ini.

Kenyataan media yang tular itu turut memaklumkan Jawatankuasa Disiplin PAS sudah mengambil keputusan untuk menggantung keahlian Mohd Saifizi sehingga ke satu tempoh yang akan ditentukan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan