Kioxia Diberikan Penghormatan oleh FMS Dengan Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat untuk Penciptaan Memori Kilat NAND 3D

26/07/2024 12:13 PM

TOKYO, 26 Julai (Bernama) -- Kioxia Corporation, pencipta memori kilat NAND, ialah penerima FMS: Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Masa Depan Memori dan Storan bagi Tahun 2024. Pasukan kejuruteraan Kioxia, yang terdiri daripada Hideaki Aochi, Ryota Katsumata, Masaru Kito, Masaru Kido dan Hiroyasu Tanaka, akan menerima anugerah berprestij ini untuk usaha rintisan dalam membangunkan dan mengkomersialkan memori kilat 3D. Teknologi rintisan ini telah menjadi asas kepada pelbagai aplikasi pengkomputeran – termasuk telefon pintar canggih, PC, SSD, pusat data, AI dan perindustrian.

Kioxia membentangkan konsep teknologi memori kilat 3D BiCS FLASH™ di Simposium VLSI pada tahun 2007. Selepas mengumumkan prototaip, Kioxia meneruskan pembangunan untuk mengoptimumkan teknologi bagi pengeluaran secara besar-besaran, akhirnya memperkenalkan memori kilat 3D 256 gigabit (Gb), 48-lapisan yang pertama di dunia pada tahun 2015.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan