Bank Muamalat, PPTEM Bantu Usahawan Malaysia Melalui Program 'Sandbox: The Entrepreneur Kick Start 2024'

29/07/2024 02:44 PM

KUALA LUMPUR, 29 Julai (Bernama) -- Bank Muamalat Malaysia Berhad (Bank Muamalat) menjadi bank rasmi pertama yang dipilih oleh Pertubuhan Pemerkasaan dan Transformasi Ekonomi Malaysia (PPTEM) melibatkan kerjasama dalam pembangunan usahawan muslim, perkongsian kolaboratif dan penawaran kemudahan perkhidmatan kewangan kepada usahawan di seluruh Malaysia.

Melalui Program Keusahawanan Muslim ‘Sandbox: The Entrepreneur Kick Start 2024’ yang diperkenalkan oleh PPTEM, Bank Muamalat akan memainkan peranan penting sebagai mentor dan bank utama dalam membantu usahawan tempatan memastikan kelangsungan perniagaan mereka terus maju dan berdaya tahan. Ahli-ahli usahawan program Sandbox akan diberi bantuan melalui pembukaan akaun syarikat bagi tujuan operasi harian perniagaan. Manakala mereka yang layak, Bank Muamalat juga turut menawarkan kemudahan perbankan dalam bentuk pembiayaan perniagaan, iTEKAD, solusi pengurusan tunai dan sebagainya.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan