Pertandingan Dron Antarabangsa Pertama Di Dunia: Wilayah Khanh Hoa Mencatat Rekod Guinness Bersejarah, UAE Muncul Sebagai Pemenang

06/08/2024 05:37 PM

NHA TRANG, Vietnam, 6 Ogos (Bernama) -- Pesta Ever Glamour Nha Trang (EGN) 2024 berakhir pada 3 Ogos dengan paparan persembahan cahaya dron yang mempesonakan. Selepas dua malam pertandingan, pasukan UAE diumumkan sebagai juara, manakala pasukan Korea, Perancis dan China masing-masing memenangi anugerah untuk Prestasi Teknikal Terbaik, Imej Terbaik dan Cerita Terbaik.

Pasukan UAE, yang digelar "Penyihir Cahaya," menggabungkan dron ultraringan dan superringan dengan piroteknik dan pemahaman budaya tempatan yang mendalam untuk menyerlahkan sejarah dan budaya Vietnam yang kaya, daripada gendang gangsa Dong Son hingga Burung Lac dan bunga teratai, yang simbolik serta kemeriahan Nha Trang.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan