Dana Pembangunan Arab Saudi Mengumumkan Sambutan 50 Tahun Impak Global dengan Acara Ulang Tahun

08/08/2024 09:48 AM

RIYADH, Arab Saudi, 8 Ogos (Bernama) -- Dana Pembangunan Arab Saudi (SFD) akan menganjurkan Makan Malam Gala pada 01 September 2024, di bawah tema Meraikan 50 Tahun Impak Global, memperingati lima dekad memacu pembangunan dan kemajuan global yang mampan.

Sejak penubuhan dana tersebut pada tahun 1974, SFD telah menjadi cabang utama pembangunan antarabangsa Kerajaan Arab Saudi, menyokong inisiatif pembangunan mampan di seluruh Afrika, Asia dan Pasifik, Amerika Latin dan Kepulauan Caribbean, serta Eropah Timur. Melalui kerjasama dan perkongsian, usaha SFD membantu negara di rantau yang paling memerlukan di seluruh dunia. SFD juga komited untuk menyokong Negara Termundur dan Negara Pulau Kecil Membangun, mengiktiraf cabaran dan kerentanan unik yang dihadapi oleh negara masing-masing.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan