Kioxia Membangunkan SSD Jalur Lebar Dengan Antara Muka Optik Untuk Pusat Data Hijau Generasi Akan Datang

08/08/2024 10:25 AM

TOKYO, 8 Ogos (Bernama) -- Kioxia Corporation, peneraju dunia dalam penyelesaian memori, akan mempamerkan prototaip SSD jalur lebar dengan antara muka optik untuk pusat data generasi akan datang semasa persidangan "FMS: Masa Depan Memori dan Storan", yang diadakan di Santa Clara, CA dari 6 hingga 8 Ogos. Melalui penggantian antara muka pendawaian elektrik dengan optik, teknologi SSD ini meningkatkan jarak fizikal antara peranti komput dan storan dengan ketara, mengurangkan pendawaian, sambil mengekalkan kecekapan tenaga dan kualiti isyarat yang tinggi. Ini juga memberikan fleksibiliti yang tinggi kepada reka bentuk dan aplikasi sistem pusat data.

Melalui penerimagunaan antara muka optik, ini mungkin boleh mengagregatkan komponen individu yang membentuk sistem, seperti SSD dan CPU, serta menyambungkan kesemuanya dengan lancar. Ini mengembangkan lagi evolusi "sistem pengkomputeran terpisah" yang boleh menggunakan sumber dengan cekap mengikut beban kerja tertentu. Di samping itu, dengan integriti isyarat yang tinggi, antara muka optik boleh meningkatkan persekitaran komput berprestasi tinggi, seperti angkasa lepas.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan