MoneyHero Group Mengumumkan Tawaran yang Tidak Mengikat untuk Memperoleh MoneySmart

26/08/2024 10:46 AM

SINGAPURA, 26 Ogos (Bernama) -- MoneyHero Limited (NASDAQ: MNY) (“MoneyHero” atau “Syarikat”), platform agregasi dan perbandingan insurans kewangan peribadi dan peneraju pasaran di Asia Tenggara Besar, hari ini mengumumkan bahawa ia telah membuat tawaran tidak mengikat untuk memperoleh 100% saham MoneySmart, pemain kedua terbesar dalam pasaran. Langkah strategik ini bertujuan untuk menyatukan kedudukan utama MoneyHero dan membuka kunci sinergi penting dalam landskap kewangan dan insurans peribadi yang berkembang pesat di Asia.

Di bawah terma tawaran, MoneyHero telah menilai MoneySmart pada AS$8.0 juta dengan potensi peningkatan penilaian. Pertimbangan AS$8.0 juta akan dibayar dalam saham MoneyHero baharu manakala potensi peningkatan penilaian tambahan akan dibayar secara tunai bergantung kepada hasil proses usaha wajar yang menyeluruh. Walaupun hasrat MoneyHero adalah untuk memperoleh 100% daripada MoneySmart, Syarikat juga sedang meneroka pembelian mana-mana bilangan saham daripada pemegang saham individu.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan