Belite Bio Mengumumkan Pelantikan Hendrik P. N. Scholl, MD, MA, Sebagai Ketua Pegawai Perubatan

02/09/2024 10:11 AM

SAN DIEGO, Sept 2 (Bernama) -- Belite Bio, Inc (NASDAQ: BLTE) (“Belite Bio” atau “Syarikat”), sebuah syarikat pembangunan ubat biofarmaseutikal peringkat klinikal yang fokus terhadap memajukan terapeutik baharu yang menyasarkan penyakit retina degeneratif yang mempunyai keperluan perubatan yang belum dipenuhi, hari ini mengumumkan bahawa lembaga pengarahnya telah melantik Hendrik P. N. Scholl, MD, MA, sebagai Ketua Pegawai Perubatan Syarikat, berkuat kuasa serta-merta. Dr. Scholl ialah pihak berkuasa terkemuka yang diiktiraf di peringkat global mengenai penyakit Stargardt dan degenerasi makula berkaitan usia (AMD), membawa kepakaran berdekad-dekad dalam merawat penyakit retina, termasuk dua petunjuk utama yang disasarkan oleh calon ubat utama Belite Bio, Tinlarebant.

“Dr. Scholl telah mempelopori beberapa kemajuan oftalmologi yang paling penting pada zaman kita, dan kami amat berbesar hati dan teruja untuk mengalu-alukan beliau sebagai Ketua Pegawai Perubatan kami,” kata Dr. Tom Lin, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Belite Bio. “Dr. Scholl telah berkhidmat sebagai Pengerusi Lembaga Pemantauan Data dan Keselamatan untuk kedua-dua ujian penyakit Stargardt Fasa 2 dan Fasa 3 kami dan keputusan beliau untuk menyertai Belite mengesahkan lagi kepercayaan kami terhadap potensi besar Tinlarebant untuk meningkatkan kehidupan pesakit yang menghidap penyakit makula yang mengganggu. Kepimpinan, kepakaran dan komitmen beliau untuk menangani bidang keperluan yang belum dipenuhi ini telah dan akan terus menjadi tidak ternilai ketika kami memajukan program klinikal kami."

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan