Memanggil Semua Pencerita ASEAN! Sertai Anugerah Filem Pendek "GENERASI BAHARU ASEAN " Oleh ASEAN-Japan Centre Dan Dedahkan Dunia Anda Kepada Jepun

06/09/2024 09:32 AM

TOKYO, 6 Sept (Bernama) -- ASEAN-Japan Centre (AJC) melancarkan Anugerah Filem Pendek "GENERASI BAHARU ASEAN", pertandingan yang mencari filem pendek kreatif yang mempamerkan kehidupan dan aspirasi penduduk ASEAN yang bersemangat. Peluang yang mengujakan ini menjemput pembuat filem dan pencerita dari seluruh 10 Negara Anggota ASEAN untuk berkongsi perspektif unik mereka dengan penonton Jepun. Sepuluh filem yang memenangi pertandingan ini akan ditayangkan di Shibuya Crossing di Tokyo. Pemenang dengan filem paling popular (diputuskan oleh undian awam) juga akan memenangi perjalanan 4H3M untuk seorang (tiket & penginapan) ke Osaka bagi menghadiri Ekspo 2025 Osaka. Tarikh akhir penyerahan ialah 30 Nov 2024 (waktu Jepun).

“Jatuh Cinta dengan Kami, Jatuh Cinta dengan Saya”
Dengan tema "Dunia Yang Ingin Saya Lihat", pertandingan ini menggalakkan pencipta muda untuk meluahkan visi mereka terhadap masa depan, nilai mereka dan jenis dunia yang mereka ingin tinggal di dalamnya melalui filem pendek (2-3 minit). AJC berharap dapat membawa kepada penduduk Jepun kisah yang lebih emotif, mempamerkan aspek kehidupan di rantau ASEAN yang akan memberi mereka inspirasi untuk mengetahui lebih lanjut mengenai negara anggota dan penduduknya.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan