Arab Saudi Mempamerkan Pelaburan Pelancongan Strategik di IHIF Asia, Membuka Pintu kepada Pelabur

11/09/2024 10:41 AM

HONG KONG, 11 Sept (Bernama) -- Arab Saudi dengan pantas memantapkan dirinya sendiri sebagai pemimpin global dalam pelancongan, dengan pencapaian Kerajaan yang menakjubkan pada tahun 2023 yang menetapkan penanda aras baharu dalam industri ini. Kemajuan ini telah dipamerkan sepenuhnya di IHIF Forum Pelaburan Hospitaliti Antarabangsa ASIA di Hong Kong, yang mana Kementerian Pelancongan Saudi telah menyerlahkan potensi yang besar kepada pelabur antarabangsa untuk mengambil kesempatan daripada sektor pelancongan Kerajaan yang pelbagai dan berkembang pesat.

Lokasi strategik Arab Saudi di persimpangan tiga benua dan ikatan ekonominya yang kuat dengan Asia menggariskan potensinya sebagai hab pelancongan global. Pada tahun 2023, Kerajaan telah mengalu-alukan lebih 20.9 juta pelancong dari Asia, yang telah membelanjakan $25.7 bilion. Kemasukan yang ketara ini menunjukkan peningkatan keyakinan pasaran Asia yang ada dalam potensi pelancongan Arab Saudi dan peluang menguntungkan yang wujud untuk pelabur. Daya tarikan Kerajaan kepada pengembara Asia dibuktikan lagi dengan pertumbuhan yang besar dalam penerimaan pelancongan, menunjukkan permintaan yang kuat terhadap Arab Saudi sebagai destinasi yang pelbagai dan beraneka budaya.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan