Toshiba Memulakan Penghantaran Sampel IC Pemacu Get Untuk Motor DC Automotif Diberus Yang Akan Menyumbang Kepada Pengecilan Saiz Kelengkapan

11/09/2024 03:01 PM

KAWASAKI, Jepun, 11 Sept (Bernama) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation ("Toshiba") telah mula menyediakan sampel kejuruteraan "TB9103FTG," IC pemacu get[¹] untuk motor DC automotif diberus, termasuk motor selak[²] dan motor kunci[³] di pintu belakang kuasa dan pintu gelangsar kuasa dan motor pacuan untuk tingkap kuasa dan tempat duduk kuasa.

Bahagian kereta yang dahulunya dilaraskan secara manual kini sebahagian besarnya telah menggunakan kuasa elektrik, sekali gus telah meningkatkan permintaan untuk motor elektrik dan bilangan yang disepadukan ke dalam kenderaan. Bilangan pemacu yang digunakan dalam motor juga telah meningkat, mendorong langkah untuk mengecilkan saiz dan menyepadukan keseluruhan sistem. Terdapat juga beberapa penggunaan motor yang tidak memerlukan kawalan kelajuan putaran dan pemacu dengan fungsi dan prestasi mudah diperlukan untuk penggunaan ini.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan