Syarikat pemula oleh bekas pekerja Google yang memfokuskan penerbit dan berpangkalan di Singapura, Crackle Technologies mengumpulkan USD1.7 Juta untuk Merevolusikan Teknologi Iklan dengan Penyelesaian Dikuasakan AI

13/09/2024 03:50 PM

SINGAPURA, 13 Sept (Bernama) -- Crackle Technologies telah mengumpulkan di pusingan peringkat prapembiayaan sebanyak $1.7M untuk membina produk berasaskan AI bagi membantu penerbit memaksimumkan pendapatan teknologi iklan mereka. Pusingan itu diketuai oleh We Founder Circle & AC Ventures. Pelabur lain yang turut serta termasuk pengasas Impetus Technologies, Sunicon Ventures, Global DeVC dan Misfits Capital. Yang penting, pengasas penerbit terkemuka seperti Ludo King, Dainik Jagran, Amar Ujala dan lain-lain telah memberikan kepercayaan mereka kepada pasukan Crackle dengan menyertai sebagai pelabur. Crackle sedang berkembang di seluruh Asia Tenggara dengan menumpukan kepada Vietnam dan Indonesia.

Pembiayaan ini sebahagian besarnya akan digunakan dalam produk & teknologi dan untuk menskalakan operasi secara global bagi menyokong penerbit merentas permainan, aplikasi, berita dan OTT (dengan menangani masalah utama termasuk kadar isian dan eCPM yang rendah). Teknologi proprietari Crackle menggunakan analisis data maju dan pemodelan ramalan untuk mengoptimumkan hasil iklan penerbit, mengautomasikan aliran kerja dan menyampaikan pengalaman pengguna yang luar biasa.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan