Black & Veatch Mengenal Pasti Peluang Penangkapan Karbon Di Vietnam

13/09/2024 05:12 PM

HO CHI MINH, Vietnam, 13 Sept (Bernama) -- Black & Veatch, peneraju global dalam penyelesaian infrastruktur kritikal, sedang menilai kebolehlaksanaan dan kesediaan untuk menggunakan teknologi penangkapan, penggunaan dan penyimpanan karbon (CCUS) di loji janakuasa arang batu di Vietnam untuk mengurangkan lagi pelepasan karbon.

Institut Petroleum Vietnam (VPI) telah melantik Black & Veatch untuk mengkaji teknologi pengurangan karbon di tiga loji janakuasa arang batu yang dimiliki oleh Kumpulan Minyak dan Gas Vietnam (Petrovietnam atau PVN). Loji tersebut ialah Loji Janakuasa Terma Vung Ang 1 di Wilayah Ha Tinh, Loji Janakuasa Terma Song Hau 1 di Wilayah Hau Giang dan Loji Janakuasa Terma Thai Binh 2 di Wilayah Thai Binh. Setiap loji mempunyai kapasiti 2 x 600 megawatt (MW).

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan