MidOcean Energy EIG akan Mengambil Alih Kepentingan Tambahan Sebanyak 15% dalam Peru LNG daripada Hunt Oil Company

17/09/2024 11:38 AM

WASHINGTON, 17 Sept (Bernama) -- MidOcean Energy (“MidOcean” atau “Syarikat”), syarikat gas asli cecair (LNG) yang dibentuk dan diuruskan oleh EIG, pelabur institusi terkemuka dalam sektor tenaga dan infrastruktur global, dan Hunt Oil Company (“Hunt”) pada hari ini mengumumkan bahawa kedua-dua syarikat telah memeterai perjanjian muktamad yang mana MidOcean akan mengambil alih 15% tambahan kepentingan dalam Peru LNG (“PLNG”) daripada Hunt.

Berikutan penyempurnaan transaksi itu, kepentingan MidOcean dalam PLNG akan meningkat daripada 20% kepada 35%. Aramco memainkan peranan penting dalam transaksi tersebut, termasuk melaksanakan usaha wajar teknikal dan komersial utama serta melibatkan diri dengan pihak berkepentingan utama untuk kelulusan transaksi. Transaksi itu akan dibiayai sepenuhnya oleh Aramco, yang akan meningkatkan kepentingan syarikat tersebut dalam MidOcean kepada 49%. Pelaburan Aramco dalam MidOcean yang selanjutnya memperkukuh kedudukan MidOcean dan Aramco dalam pasaran LNG global dan akan memberikan kedua-dua belah pihak pendedahan seterusnya kepada satu-satunya projek eksport LNG di Amerika Selatan. Pegangan tidak langsung Aramco dalam PLNG akan menjadi 17.2%. Selain EIG dan Aramco, Mitsubishi Corporation juga melabur dalam MidOcean, antara pelabur mewah lain.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan