Jalan Berani Guangdong Ke Perdagangan Global: Mengumumkan Pameran Canton Ke-136 Dan Peranan Zon Perdagangan Bebas Dalam Pengembangan

18/09/2024 11:55 AM

GUANGZHOU, China, 18 Sept (Bernama) -- Wilayah Guangdong, yang telah lama menjadi hab perdagangan antarabangsa, sekali lagi berada di barisan hadapan usaha China untuk membuka pasaran, ketika Pameran Canton ke-136 bersiap sedia menyambut dunia dari 15 Oktober hingga 4 November 2024. Dengan akar yang bermula sejak Jalan Sutera Maritim Dinasti Tang, Guangzhou terus menjadi pintu masuk penting bagi perdagangan, berkembang dengan setiap era untuk memenuhi permintaan global.

Pameran Canton, yang pertama kali dilancarkan pada tahun 1957, telah berkembang menjadi acara perdagangan paling terkenal di China, mengukuhkan peranannya sebagai platform utama negara untuk perdagangan global. Sepanjang 135 sesi, Pameran Canton telah mewujudkan hubungan dengan 229 negara dan wilayah, menghasilkan jumlah eksport terkumpul yang mengagumkan sebanyak $1.5 trilion. Acara perdagangan yang tiada tandingannya ini mencerminkan komitmen Guangdong terhadap pertukaran antarabangsa, menarik jutaan pembeli dan meningkatkan hubungan ekonomi di seluruh dunia.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan