SUKAN > BERITA

SPEEDY TIGERS ADAKAN SIRI JELAJAH EROPAH BULAN DEPAN

13/06/2024 09:51 PM

KUALA LUMPUR, 13 Jun (Bernama) -- Skuad hoki lelaki negara akan mengadakan Siri Jelajah Eropah dari 1 hingga 14 Julai ini sebagai persediaan menghadapi kejohanan Trofi Juara-Juara Asia di Inner Mongolia pada  September depan.

Ketua Jurulatih Sarjit Singh berkata Speedy Tigers akan menghadapi tujuh perlawanan menentang Belgium, Jerman, Belanda dan India dalam jelajah selama dua minggu itu.

Beliau berkata para pemain kini diberikan rehat setelah pulang dari Poland sebelum menyambung latihan pada 18 Jun ini.

Menurutnya skuad hoki kebangsaan akan menentang Belgium pada 1, 3 dan 5 Julai serta Jerman pada 7 dan 9 Julai.

“Mereka kemudiannya akan ke Amsterdam untuk menentang Belanda pada 12 Julai dan mengakhiri jelajah Eropah dengan perlawanan menentang pasukan pelawat India pada 14 Julai,” katanya dalam kenyataan oleh Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) hari ini.

Mengenai prestasi Speedy Tigers dalam Piala Negara-Negara 2024, Sarjit berkata skuadnya perlu meningkatkan prestasi dengan memberikan tumpuan kepada dragflick.

Skuad hoki lelaki negara menamatkan kempen Piala Negara-Negara di tempat ketujuh daripada sembilan negara selepas kemenangan 5-4 ke atas Austria di Gniezno, Poland, minggu lepas.

Speedy Tigers menduduki tempat ketiga dalam Kumpulan B selepas seri 4-4 dengan Pakistan, tewas 3-1 kepada Perancis dan menewaskan Kanada 4-2 untuk terlepas peluang ke separuh akhir.

Skuad negara kemudian tewas 4-3 kepada Korea Selatan dalam perlawanan klasifikasi kelima-kelapan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan