SUKAN > BERITA

FAM Percaya Sokongan Peminat Terhadap Harimau Malaya Kekal Utuh

07/08/2024 02:17 PM

KUALA LUMPUR, 7 Ogos (Bernama) -- Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) percaya sokongan padu peminat tanah air terhadap pasukan bola sepak negara tetap utuh meskipun Kim Pan Gon tidak lagi bersama skuad Harimau Malaya.

Menjelang pertandingan Pestabola Merdeka 2024 bulan depan, Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Datuk Noor Azman Rahman berkata ini kerana legasi pengendali dari Korea Selatan itu akan diteruskan pembantunya Pau Marti Vicente yang kini menggalas tugas ketua jurulatih interim dan dibantu barisan kejurulatihan sama.

“Pandangan kami (FAM) nampak okey sebab pembantu jurulatih Pau Marti sebagai ketua jurulatih dan barisan kejurulatihan lain masih ada...saya rasa perkara itu tiada masalah,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Undian Pestabola Merdeka 2024 di Wisma FAM, semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya adakah FAM gusar ketiadaan Pan Gon akan menjejaskan sokongan peminat terhadap pasukan negara pada Pestabola Merdeka 2024 yang dijadual berlangsung dari 4 hingga 8 Sept depan di Stadium Nasional, Bukit Jalil.

Pada pertandingan bola sepak berprestij Asia yang memasuki edisi ke-43 itu, Malaysia diundi bertemu Filipina sementara juara bertahan Tajikistan berdepan Lubnan dalam aksi separuh akhir pada 4 Sept sebelum pemenang akan berentap di final pada 8 Sept.

Peminat boleh membeli tiket kombo berharga RM70 bagi Kategori Terbuka untuk menyaksikan kesemua empat aksi Pestabola Merdeka 2024 yang dibuka untuk tempoh terhad selama 14 hari bermula hari ini hingga 20 Ogos di www.tickethotline.com.my.

Sementara tiket biasa pula akan mula dijual bermula 21 Ogos hingga ke hari perlawanan.

Harga tiket untuk setiap hari perlawanan ialah RM40 bagi dewasa dan RM5 (kanak-kanak 6 hingga 12 tahun) untuk Kategori Terbuka, diikuti Kategori Grandstand (RM60) dan Kategori Premium RM80.

Pada Pestabola Merdeka 2023, Malaysia yang menewaskan India di separuh akhir, muncul naib juara selepas tewas 0-2 kepada Tajikistan di final.

Malaysia muncul juara Pestabola Merdeka sebanyak 12 kali dengan kali terakhir memenanginya pada edisi 2013.

-- BERNAMA

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan