SUKAN > BERITA

Liga Super: Sabah Berdepan Kunjungan Selangor Tanpa Empat Tonggak

12/08/2024 10:17 PM

KOTA KINABALU, 12 Ogos (Bernama) -- Sabah FC bakal berdepan kunjungan Selangor FC dalam saingan Liga Super di Stadium Likas di sini malam esok tanpa empat tonggak utamanya akibat kecederaan.

Ketua Jurulatihnya Datuk Ong Kim Swee berkata kapten pasukan Park Taesu bersama Gabriel Peres, Miguel Cifuentes, dan pemain kebangsaan Stuart Wilkin masih dalam senarai kecederaan pasukan itu.

Beliau berkata Selangor juga sudah tentu akan memanfaatkan pertemuan itu untuk mencatat keputusan positif menjelang perlawanan akhir Piala FA menentang Johor Darul Ta'zim FC pada 24 Ogos ini.

“Bagi Sabah, kemenangan (jaringan 2-3) menentang Sri Pahang FC di Temerloh tempoh hari (Jumaat lepas) sangat positif untuk kita bersiap sedia memberikan tentangan hebat kepada Selangor malam esok.

“Kita tahu Selangor mendapat kemenangan ketika beraksi di luar sebelum ini dan layak ke final Piala FA, jadi sudah pasti ia akan memberikan cabaran yang cukup sengit beraksi di Kota Kinabalu,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Sabah pada masa ini berada di kedudukan keempat dalam Liga Super dengan 13 mata daripada tujuh perlawanan, manakala Selangor di tempat kedua dengan 16 mata daripada lapan perlawanan.

Sehubungan itu, Kim Swee berkata Sabah tidak akan memandang rendah keupayaan pasukan lawan serta memastikan kesemua pemain bersiap sedia pada perlawanan esok.

“Kita tahu berdasarkan rekod, Sabah mempunyai kelebihan bermain di gelanggang sendiri berikutan sokongan padu daripada penyokong.

“Apa yang penting semua pemain perlu bersiap sedia dari segi mental dan fizikal sekali gus memberikan komitmen penting untuk mencapai keputusan positif malam esok,” katanya.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan