SUKAN > BERITA

Paris 2024: Nur Azlia Syafinaz-Nurul Suhada Kurang Satu Pusingan

07/09/2024 12:49 AM

Daripada Amiril Muttaqien Meketar

PARIS, 6 Sept (Bernama) -- Pelumba berbasikal para negara, Nur Azlia Syafinaz Mohd Zais dan jurumudinya Nurul Suhada Zainal hanya berjaya melengkapkan enam pusingan dalam acara perlumbaan lebuh raya wanita B (kecacatan penglihatan) pada Sukan Paralimpik Paris 2024.

Jurulatih berbasikal para negara, Salehuddin Mohd Noh berkata gandingan negara tidak sempat melengkapkan pusingan ketujuh selepas Sophie Unwin-Jenny Holl dari Great Britain menghabiskan perlumbaan sejauh 99.4 kilometer (km) di Clichy-sous-bois terlebih dahulu untuk merangkul emas menerusi catatan 2 jam 37 minit dan 26 saat (s).

“Nur Azlia Syafinaz-Nurul Suhada tidak berjaya melengkapkan pusingan ketujuh kerana gandingan Great Britain terlebih dahulu melintasi garisan penamat pada pusingan akhir," katanya kepada Bernama.

Pingat perak dimenangi Katie-George Dunlevy-Linda Kelly dari Ireland (2:37:29s) dan gangsa disambar Lora Fachie-Corrine Hall dari Great Britain (2:39:01s).

Cabaran skuad berbasikal para akan diteruskan oleh Mohamad Yuso Hafizi Shaharuddin dan Muhammad Adi Raimie Amizazahan yang akan berentap dalam acara perlumbaan lebuh raya lelaki C1-3 (kecacatan fizikal), juga di Clichy-sous-bois, esok.

Sukan Paralimpik Paris 2024 yang bermula 28 Ogos lepas dijadual menutup tirainya Ahad ini.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan