WILAYAH - UTARA > BERITA

LRA Bukit Pinang, LRA Pelubang Berisiko Hadapi Gangguan Operasi - SADA

29/09/2024 12:21 PM

ALOR SETAR, 29 Sept (Bernama) -- Loji Rawatan Air (LRA) Bukit Pinang dan LRA Pelubang berisiko menghadapi gangguan pengoperasian akibat kekeruhan air mentah.

Syarikat Air Darul Aman (SADA) dalam kenyataan di media sosial memaklumkan kekeruhan itu disebabkan oleh hujan lebat berterusan.

“Bacaan kadar kekeruhan air mentah melibatkan pengoperasian LRA Bukit Pinang dan LRA Pelubang telah menunjukkan trend meningkat dan berisiko terjadi gangguan bekalan air melibatkan pengguna di beberapa daerah.

“Sehingga kini, LRA yang terlibat masih beroperasi 100 peratus, namun pihak SADA menyarankan supaya pengguna di daerah Kota Setar, Kubang Pasu dan sebahagian Pendang melakukan persediaan awal dengan menyimpan bekalan air dan menggunakannya secara berhemah,” katanya.

Pengguna boleh menghubungi talian hotline SADA 1300-88-0017 atau e-mel di aduan@sada.com.my untuk sebarang aduan atau pertanyaan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan