WILAYAH - SARAWAK > BERITA

KL City Bangkit Jinakkan Penang Di Cheras

29/09/2024 08:24 PM

KUALA LUMPUR, 29 Sept (Bernama) -- Kuala Lumpur City (KL City) FC bangkit daripada ketinggalan untuk mencatat kemenangan selesa 4-2 ke atas Penang FC pada perlawanan Liga Super 2024/2025 di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras di sini, hari ini.

Anak buah Miroslav Kuljanac ketinggalan seawal minit ketiga selepas pemain pertahanan Penang Muhammad Adib Abdul Ra’op menyudahkan hantaran rakan sepasukan dari sudut sukar untuk menewaskan penjaga gol Muhammad Azri Ab Ghani.

Bagaimanapun, lima minit kemudian ketua pasukan KL City Paulo Josue menyamakan kedudukan sebelum pemain tengah import Jovan Motika meletakkan skuad The City Boys mendahului 2-1 pada minit ke-22.

Penyerang muda skuad kebangsaan Muhammad Haqimi Azim Rosli yang dibawa masuk pada awal separuh masa kedua tidak menunggu lama untuk membalas kepercayaan apabila meledak gol ketiga KL City selepas menyempurnakan hantaran lintang Josue pada minit ke-56.

Pemain berusia 21 tahun itu menambah derita Penang selepas menjaringkan gol peribadi keduanya pada minit ke-74 sebelum pasukan pelawat bimbingan Akmal Rizal Ahmad Rakhli berjaya menambah gol di hujung permainan menerusi Rodrigo Dias pada minit ke-83.

Kejayaan di laman sendiri itu menyaksikan KL City merakam kemenangan kelima musim ini dan naik tiga anak tangga ke posisi kelapan liga manakala Penang FC pula ditempat ke-10 dengan masing-masing memungut 11 mata selepas 11 perlawanan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan