AM

NESTLE ANJUR KEM JUARA MILO BERMULA 24 OGOS

10/08/2024 05:36 PM

KUALA LUMPUR, 10 Ogos (Bernama) -- Selaras dengan rancangan menggalakkan pembangunan akar umbi melalui sukan, Kem Juara MILO pada 24 Ogos hingga 30 Nov di 16 lokasi di seluruh negara.

Nestle Malaysia dalam kenyataan memaklumkan tarikh, lokasi dan sukan yang tepat boleh didapati di laman web rasmi MILO Malaysia di www.milo.com.my untuk ibu bapa yang berminat untuk mendaftarkan.

Selain itu, ibu bapa juga boleh melayari laman web khusus https://www.milo.com.my/get-active/milo-champions-clinic-get-active untuk mendaftarkan anak mereka ke klinik sukan dan jurulatih bertauliah dijemput menyenaraikan diri di platform berkenaan.

“Yuran komitmen sebanyak RM35 untuk dua pelajaran dikenakan, yang akan membolehkan kanak-kanak menguji kesukaan mereka terhadap sukan,” menurut kenyataan itu.

Ahad lepas, MILO telah melancarkan Kem Juara MILO di Arena Sukan WNZ, Spacerubix, Puchong bagi meningkatkan kesedaran mengenai kem berkenaan dan cirinya yang menyerlahkan kebolehcapaian bagi ibu bapa untuk mencari jurulatih bertauliah.

Menurut Nestle, pelbagai sukan yang tersedia di platform Kem Juara MILO termasuk bola sepak, futsal, badminton, skuasy, tenpin boling, serta yang lebih khusus, seperti Surf Skate, Muay Thai dan banyak lagi.

“Program ini menyaksikan penyertaan daripada 870 belia pada 2023. Peringkat awal pelaksanaannya sebagai platform pencari jurulatih dan sasarannya adalah untuk meningkatkan penyertaan serta meningkatkan asas jurulatih.

“Semua jurulatih dan akademi yang disenaraikan diperakui oleh Majlis Sukan Negara, Majlis Sukan Negara (MSN), untuk memastikan modul dan bimbingan yang berkualiti,” menurut Nestle.

-- BERNAMA

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan