AM > BERITA

PERANAN KEMENTERIAN KOMUNIKASI SALUR DASAR KERAJAAN TERUS DITAMBAH BAIK - TEO

21/04/2024 12:42 PM

ISKANDAR PUTERI, 21 April (Bernama) -- Kementerian Komunikasi akan terus menambah baik peranan mereka dalam menyampaikan maklumat berhubung dasar dan polisi Kerajaan MADANI kepada rakyat Malaysia.

Timbalan Menteri Komunikasi Teo Nie Ching berkata penambahbaikan itu, melibatkan pelbagai platform media sama ada arus perdana atau media sosial.

“Kita selalu ada ruang untuk tambah baik, kita pun perlu akui bahawa zaman sudah berubah, dahulu rakyat bergantung kepada media arus perdana sebagai sumber rujukan, tetapi kini media sosial juga menjadi antara sumber maklumat mereka.

“Cabarannya termasuk semua pihak boleh jadi pencipta kandungan. Jadi walaupun RTM dan Bernama masih meneruskan kerja mereka, tetapi mungkin audiens yang mereka dapat adalah kurang berbanding dahulu,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan ke-47 Persekutuan Persatuan-Persatuan Perniagaan Emas dan Permata Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan segelintir pihak termasuk pembangkang, mengenai kelemahan komunikasi Kerajaan Perpaduan dalam memainkan peranan mereka.

Teo yang juga Ahli Parlimen Kulai berkata bagi menjelaskan polisi dan hala tuju kerajaan secara terus kepada rakyat, jemaah menteri telah membuat keputusan supaya Menteri dan Timbalan Menteri lebih kerap turun padang untuk bertemu rakyat, di pelbagai peringkat.

“Sebagai contoh berhubung isu rasionalisasi subsidi diesel, apabila rakyat dengar perkara ini sudah tentu mereka tidak suka, namun setelah diberi penjelasan mereka akan faham mengapa kerajaan berbuat demikian.

“Oleh itu, saya harap rakyat akan terus menyokong kerajaan kerana perancangan yang kita buat impak positifnya bukan hanya waktu sekarang, tetapi dalam tempoh lima, 10 atau 15 tahun akan datang,” katanya.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan