AM > BERITA

PEMOTONG RUMPUT MAUT DIHEMPAP POKOK TUMBANG

11/06/2024 02:13 PM

KOTA KINABALU, 11 Jun (Bernama) -- Seorang pekerja kontrak maut dihempap pokok tumbang ketika melakukan kerja-kerja memotong rumput berhampiran sebuah sekolah menengah di Tebobon di sini hari ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Lintas Agustavia Joe Guasi berkata 11 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Lintas tiba di tempat kejadian pukul 9.26 pagi tadi dan mendapati seorang lelaki berusia 35 tahun dihempap pokok.

Beliau berkata pasukan bomba memotong dahan-dahan pokok menggunakan gergaji untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit di bawah himpunan dahan pokok yang tumbang.

“Mangsa disahkan meninggal dunia oleh Pegawai Perubatan Kementerian Kesihatan di tempat kejadian dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya ketika dihubungi pemberita hari ini.

Beliau berkata operasi ditamatkan pada 9.52 pagi.

-- BERNAMA


 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan