AM > BERITA

PACUAN EMPAT RODA LANGGAR TIANG ELEKTRIK, REMAJA MAUT, EMPAT CEDERA

18/06/2024 01:04 PM

KOTA BHARU, 18 Jun (Bernama) -- Seorang remaja perempuan maut dan empat cedera apabila sebuah pacuan empat roda merempuh tiang elektrik di Jalan Kuala Krai-Gua Musang hari ini.

Jurucakap Bomba dan Penyelamat Kelantan berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 7.17 pagi daripada orang awam dan mengerahkan tujuh anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Gua Musang ke lokasi.

“Sebuah Toyota Hilux telah terbabas melanggar tiang elektrik dan terdapat seorang remaja perempuan tersepit di dalam kenderaan itu dan mangsa berjaya dikeluarkan menggunakan peralatan khas bomba,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata remaja itu disahkan meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang mangsa mengalami kecederaan parah dan tiga lagi cedera ringan.

Mangsa yang cedera katanya dibawa ke Hospital Gua Musang untuk rawatan lanjut dan kes diserahkan kepada polis.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan