AM > BERITA

GANGGUAN IT GLOBAL: SISTEM KTMB, SALURAN PERKHIDMATAN PELANGGAN TERKESAN

19/07/2024 06:02 PM

KUALA LUMPUR, 19 Julai (Bernama) -- Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mengesahkan bahawa Sistem Tiket Bersepadu (KITS) serta semua saluran perkhidmatan pelanggannya terjejas oleh gangguan IT global.

KTMB dalam catatan Facebook hari ini memaklumkan bahawa kerja-kerja pemulihan untuk membetulkan gangguan teknikal sedang giat dijalankan.

“KTMB memohon maaf atas sebarang kesulitan yang berlaku. Terima kasih atas perhatian anda,” katanya dengan menambah bahawa pengguna aplikasi mudah alihnya disyorkan untuk mula semula telefon mereka untuk mendapatkan kembali akses kepada sistem KITS.

Laporan berita telah datang dari seluruh dunia mengenai gangguan perjalanan yang dikatakan berkaitan dengan firma keselamatan siber global Crowdstrike.

CrowdStrike Holdings Inc ialah sebuah syarikat teknologi keselamatan siber Amerika yang berpangkalan di Austin, Texas yang menyediakan perkhidmatan beban kerja penembusan dan keselamatan titik akhir, menganalisis ancaman serta serangan siber.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan