AM > BERITA

PM Anwar, Prabowo Tekad Tingkat Hubungan Serumpun Dua Hala

07/09/2024 10:45 PM

KUALA LUMPUR, 7 Sept (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Terpilih Indonesia Prabowo Subianto hari ini bertekad untuk meningkatkan hubungan serumpun dua hala antara kedua-dua negara.

Perdana Menteri menerusi hantaran di laman Facebook berkata ia antara beberapa perkara yang disentuh dalam pertemuan dengan Prabowo petang tadi.

“Ketemu sahabat karib saya, Presiden Terpilih Indonesia Prabowo Subianto, petang tadi.

“Kami menyentuh beberapa perkara yang melibatkan kepentingan bersama, yang paling penting ialah tekad kami untuk meningkatkan hubungan serumpun dua hala antara dua negara bersahabat.

“Kami turut menegakkan tekad untuk mengukuh dan menjamin jalinan kerjasama serantau ASEAN,” katanya.

Anwar berkata beliau turut berbesar hati menerima undangan Prabowo ke majlis pelantikan Presiden Indonesia yang akan diadakan pada 20 Okt ini di Jakarta.

Prabowo yang juga Menteri Pertahanan negara itu bakal mengambil alih tampuk pemerintahan kerajaan Indonesia daripada Presiden Joko Widodo, Oktober ini.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan