AM > BERITA

Keadaan Banjir Di Perak Beransur Pulih

23/10/2024 10:10 PM

IPOH, 23 Okt (Bernama) -- Keadaan banjir di Perak beransur pulih dengan satu lagi pusat pemindahan sementara (PPS) iaitu di Sekolah Kebangsan Alor Pongsu, Kerian ditutup malam ini, menyaksikan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan semakin berkurang.

Menurut Laporan Kejadian Bencana Negeri, jumlah mangsa banjir berkurang kepada 146 orang daripada 38 keluarga malam ini berbanding 221 orang daripada 60 keluarga petang tadi yang ditempatkan di tiga PPS.

Di daerah Hilir Perak terdapat 47 mangsa daripada 14 keluarga masih berlindung di PPS Dewan MPTI dan 70 mangsa daripada 17 keluarga ditempatkan di Dewan Serbaguna Chikus.

Di Perak Tengah pula 29 mangsa daripada tujuh keluarga ditempatkan di PPS Sekolah Kebangsaan Dato’ Sagor.

Sementara itu, menurut ramalan kaji cuaca menerusi https://www.met.gov.my keadaan cuaca di Perak malam ini baik tanpa hujan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan