EKONOMI > BERITA

Zurich, Gxbank Lancar 'Cyber Fraud Protect', Lindungi Pelanggan Daripada Jenayah Siber

28/08/2024 05:53 PM

KUALA LUMPUR, 28 Ogos (Bernama) -- Zurich General Insurance Malaysia Bhd menjalinkan kerjasama dengan GXBank Bhd dan memperkenalkan Cyber ​​Fraud Protect, produk insurans digital inovatif direka untuk melindungi rakyat Malaysia daripada kerugian kewangan akibat pemindahan elektronik tanpa kebenaran akibat jenayah siber atau aktiviti penipuan.

Produk insurans digital itu ditawarkan dalam aplikasi GXBank dan dikuasakan oleh platform Zurich Edge.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) GXBank Pei-Si Lai berkata Cyber ​​Fraud Protect menawarkan perlindungan penting terhadap ancaman siber yang semakin meningkat ketika ini.

Beliau berkata ia bukan sahaja menawarkan perlindungan perlindungan tertinggi sehingga RM20,000 terhadap kerugian akibat urus niaga tanpa kebenaran daripada jenayah siber tetapi juga perlindungan untuk semua akaun bank tempatan, kad debit atau kredit serta e-dompet di luar ekosistem GXBank.

“Selain itu, kerjasama ini juga akan menyaksikan kami memperkenalkan produk insurans lain pada masa depan. Ia seiring dengan misi yang sedang berjalan sekarang...membina daya tahan kewangan lebih besar untuk rakyat Malaysia dari semua latar belakang,” katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Cyber ​​Fraud Protect di sini, hari ini.

Beliau berkata sejak tersedia pada aplikasi GXBank, ia mendapat sambutan memberangsangkan dengan pangkalan pengguna kira-kira 1,000 orang setakat ini.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif/Ketua Negara Zurich Malaysia Junior Cho berkata sejak perkongsian bermula pada Mei lepas, syarikat itu telah bekerjasama rapat dengan GXBank, memanfaatkan kepakaran pengurusan risiko Zurich dan keupayaan digital bagi melancarkan Cyber ​​Fraud Protect.

"Dalam mereka bentuk dan melancarkan produk ini, tumpuan utama kami adalah memastikan pengalaman pelanggan lancar dan positif, justeru platform Zurich Edge dapat melakukan perkara itu, iaitu menghasilkan pembelian produk dengan mudah menggunakan aplikasi untuk pelanggan GXBank," katanya.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan