EKONOMI > BERITA

MBI-BIZAPP Jalin Kerjasama, Perkasa 50,000 Usahawan PMKS Selangor

20/10/2024 05:18 PM

KUALA LUMPUR, 20 Okt (Bernama) -- Bizapp Ventures Sdn Bhd dan Menteri Besar Selangor (Diperbadankan) (MBI) telah menandatangani Memorandum Kerjasama untuk memperkasakan 50,000 usahawan perusahaan Mikro, Kecil, dan Sederhana (PMKS) di Selangor ke arah digital dalam tempoh lima tahun.

Ketua Pegawai Eksekutif BIZAPP Mohd Jefrey Aman, dalam kenyataannya berkata melalui inisiatif sistem POS-PLATS (Point Of Sales) - Program Platform Selangor (PLATS), pihaknya telah membangunkan dan menyediakan sistem BIZAPPOS kepada usahawan PLATS.

Beliau berkata sistem POS itu juga dilengkapi peranti khas yang mampu menyokong aktiviti jualan harian peniaga dengan fungsi pengurusan inventori, produk dan penerimaan pembayaran tanpa tunai seperti kad kredit dan debit, sistem kod respon pantas (QR) serta dompet digital.

"Kerjasama ini sangat tepat pada masanya kerana inisiatif sistem POS-PLATS ini penting bagi memastikan agenda Kerajaan Negeri Selangor ke arah masyarakat bebas tunai dapat direalisasikan dalam tempoh 5 tahun.

“Sebagai syarikat teknologi tempatan, kami berbangga kerana MBI telah memilih BIZAPP untuk menjayakan agenda ini,” katanya dalam kenyataan itu.

Berbekalkan pengalaman lebih lapan tahun dalam industri digital serta rekod prestasi syarikat itu yang telah membantu hampir 700,000 usahawan, beliau yakin syarikat itu dapat memberikan yang terbaik dalam menyokong inisiatif MBI ini.

-- BERNAMA 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan