BELANJAWAN 2025 > BERITA

DHL Labur RM300 Juta Bagi Kemudahan Kuala Lumpur Gateway

28/10/2024 12:20 PM

SEPANG, 28 Okt (Bernama) -- DHL Express meningkatkan pelaburannya di Malaysia dengan pembukaan kemudahan baharu Kuala Lumpur Gateway yang bernilai RM300 juta, sekali gus menjadikan pelaburan tempatan terbesar bagi syarikat setakat ini.

Pelaburan itu juga merupakan sebahagian daripada strateginya untuk memperkukuh kesalinghubungan intra-Asia. 

Sebelum ini, DHL Express telah melabur RM13 juta untuk pembukaan Pusat Khidmat Prai di Taman Perindustrian Batu Kawan, Pulau Pinang dan sejumlah RM11 juta bagi pelaburan di Gerbang Selatan Malaysia.

Pengarah Urusan DHL Express Malaysia dan Brunei Julian Neo Poh Choon berkata Kuala Lumpur Gateway yang baharu bertujuan menyokong aktiviti import dan eksport yang berkembang pesat di Malaysia setara dengan peningkatan perdagangan antarabangsa.

“Fasiliti baharu ini adalah tiga kali ganda lebih besar dan boleh mengendalikan empat kali lebih kiriman berbanding premis sebelumnya.

“Melalui naik taraf ini, kami lebih berkemampuan untuk menyokong peniagaan-perniagaan industri mikro, kecil dan sederhana serta syarikat multinasional dalam aktiviti import dan eksport di Malaysia, ” kata beliau dalam ucapan aluan-aluan sempena Majlis Perasmian DHL Express Kuala Lumpur Gateway baharu hari ini.

-- BERNAMA

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan