AM

AHMAD JAZLAN BUAT LAWATAN RASMI KE MPOB

10/04/2020 06:47 PM

KUALA LUMPUR, 10 April -- Pengerusi baharu Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB) Datuk Ahmad Jazlan Yaakub mengadakan lawatan rasmi ke MPOB semalam.

Ahli Parlimen Machang itu diberi taklimat mengenai kemajuan penyelidikan dan operasi MPOB serta perkembangan mengenai industri sawit negara oleh Ketua Pengarah Dr Ahmad Parveez Ghulam Kadir.

“Dengan pengetahuan dan pengalamannya yang luas, Ahmad Parveez yakin Ahmad Jazlan akan menerajui Lembaga MPOB ke tahap lebih tinggi, terutamanya dalam pembangunan mampan industri minyak sawit,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Pelantikan Ahmad Jazlan untuk tempoh dua tahun, berkuat kuasa 2 April, diumumkan oleh Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Dr Khairuddin Aman Razali pada 8 April, 2020.

Beliau yang mempunyai kelulusan Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA) dari University of West Scotland, United Kingdom, merupakan Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dari 2015 hingga 2018 dan Pengerusi Lembaga Kenaf dan Tembakau Negara dari 2015 hingga 2018.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan