AM

Banjir: Satu PPS Dibuka Di Kedah

08/09/2024 09:57 AM

ALOR SETAR, 8 Sept (Bernama) -- Sebuah pusat pemindahan sementara (PPS) dibuka di Kulim malam tadi, bagi menempatkan 48 mangsa daripada 12 keluarga yang terjejas akibat banjir di daerah berkenaan.

Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Kedah dalam kenyataan hari ini memaklumkan, PPS Masjid Sungai Seluang dibuka pada 9.55 malam menempatkan mangsa dari Kampung Sungai Seluang Atas dan Kampung Sungai Seluang Bawah.

"Mangsa yang ditempatkan di PPS itu terdiri daripada 17 dewasa, 15 kanak-kanak, lapan warga emas dan lapan bukan warganegara,” menurut kenyataan itu.

Menurut APM, hujan lebat berterusan selama beberapa jam menyebabkan air naik dengan cepat dan proses pemindahan mangsa terjejas telah dilakukan malam tadi.

-- BERNAMA

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan