AM

Amaran Ribut Petir Di Lapan Negeri, KL Dan Putrajaya Hari Ini

15/10/2024 11:23 AM

KUALA LUMPUR, 15 Okt (Bernama) -- Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) mengeluarkan amaran ribut petir bagi lapan negeri dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur serta Putrajaya sehingga 1 tengah hari ini.

Berdasarkan amaran yang dimuat naik di media sosial jabatan pada 10.10 pagi, negeri yang dijangka mengalami ribut petir itu ialah Pulau Pinang, Selangor dan Melaka manakala di Pahang, melibatkan daerah Bentong serta Rompin.

Johor dijangka paling terjejas dengan cuaca itu, melibatkan Tangkak, Segamat, Muar, Batu Pahat, Kluang, Pontian, Kulai, Kota Tinggi dan Johor Bahru manakala di Negeri Sembilan, daerah diramal terlibat ialah Seremban, Port Dickson, Rembau dan Tampin. 

Cuaca sama juga diramal di Kubang Pasu, Kota Setar dan Bandar Baharu di Kedah manakala di Perak,  melibatkan Kerian, Larut, Matang, Selama, Manjung dan Bagan Datuk.

-- BERNAMA 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan