AM

Amaran Ribut Petir, Hujan Lebat Dan Angin Kencang Di Perlis, Kedah, Pulau Pinang Serta Kelantan

15/10/2024 10:59 PM

KUALA LUMPUR, 15 Okt (Bernama) -- Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) mengeluarkan amaran ribut petir, hujan lebat dan angin kencang bagi seluruh negeri Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan hingga 1 pagi esok.

Amaran sama turut melibatkan negeri Perak bagi kawasan Kerian, Larut, Matang Dan Selama, Hulu Perak, Kuala Kangsar, Manjung, Kinta, Perak Tengah, Kampar dan Batang Padang.

Ribut petir juga dijangka melanda Terengganu melibatkan kawasan Besut, Setiu, Kuala Nerus, Hulu Terengganu, Kuala Terengganu, Marang dan Dungun serta Pahang (Tanah Tinggi Cameron dan Lipis).

Situasi sama diramalkan berlaku di Sarawak membabitkan Sri Aman, Sarikei (Sarikei dan Meradong), Sibu, Mukah (Tanjung Manis dan Daro) serta Kapit (Song dan Kapit) manakala di Sabah, ia meliputi kawasan Nabawan dan Sandakan (Tongod, Telupid dan Sandakan).

-- BERNAMA 

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan