BERITA TERGEMPAR   PM Anwar arrives in Jakarta to attend Indonesian presidential inauguration | 
 AM

Wartawan Veteran Mohd Sidek Meninggal Dunia Akibat Kanser Usus

19/10/2024 08:44 PM

KUALA LUMPUR, 19 Okt (Bernama) -- Wartawan veteran, Mohd Sidek Salleh, 68, meninggal dunia awal pagi ini akibat kanser usus. 

Khabar duka itu dikongsikan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menerusi hantaran di Facebook hari ini.

“Saya sempat menziarah Allahyarham di rumah beliau ketika beliau sakit dahulu. Semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama para solehin di sisi Yang Maha Esa,” katanya.

Mohd Sidek, yang sebelum ini berkerja sebagai pengawal keselamatan, pernah menyandang beberapa jawatan penting ketika bersama Utusan Malaysia termasuk Pewarta Utusan di London pada 1985 dan Ketua Biro Utusan Perak pada 1989.

Selain itu, beliau juga pernah memegang jawatan Penolong Pengarang Mingguan Malaysia pada 1996, Penolong Ketua Penyunting (1997) dan jawatan terakhirnya Penolong Pengarang Utusan Malaysia pada 2006.

Pada Mei tahun lepas, Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil meluangkan masa menyantuni dan menyampaikan sumbangan Tabung Kasih@HAWANA 2023 kepada Allahyarham ketika beliau menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur.

Tabung Kasih@HAWANA diwujudkan sempena sambutan Hari Wartawan Nasional (HAWANA) 2023 bertujuan menyantuni dan memberi bantuan kepada wartawan dan petugas media yang memerlukan, sama ada masih dalam perkhidmatan mahupun telah bersara di seluruh negara.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan