AM

Prince Court Anjur Pink Polo Untuk Tingkatkan Kesedaran Mengenai Kanser Payudara

25/10/2024 05:06 PM

KUALA LUMPUR, 25 Okt (Bernama) -- Prince Court Medical Centre (Prince Court) telah menganjurkan acara Pink Polo sempena kempen Pink Oktober, bertujuan meningkatkan kesedaran dan mengumpul dana untuk Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM) dan Persatuan Kebajikan Kanser Payudara Malaysia (BCWA).

Acara yang diadakan pada Rabu (23 Okt) di Kelab Polo Kuala Lumpur (KLPC) ini dihadiri oleh individu yang berjaya pulih daripada kanser payudara dan para aktivis.

Program tersebut menampilkan perlawanan polo pameran yang menarik, di mana hasil jualan jersi polo eksklusif semasa acara tersebut akan disalurkan kepada tujuan amal ini.

Pasukan yang bertanding dinamakan sebagai Prince Court dan KLPC, di mana KLPC meraih kemenangan tipis dengan skor 5-4.

Dalam satu kenyataan, Prince Court memaklumkan sebagai Pusat Kecemerlangan Onkologi yang diiktiraf oleh Australian Council on Healthcare Standards International (ACHSI), ia memainkan peranan utama dalam meningkatkan kesedaran mengenai kanser payudara.

Ketua Pegawai Eksekutif Dr. Shuba Srinivasan berkata pusat perubatan ini menawarkan sokongan emosi, psikologi, dan perubatan holistik kepada semua pesakit kanser payudara, kerana diagnosis penyakit ini mengubah gaya hidup mereka dan juga memberi kesan kepada orang-orang yang mereka sayangi.

“Pasukan kanser payudara multidisiplin kami terdiri daripada pemikir terbaik dalam bidang onkologi, radiologi, pembedahan, dan keperawatan, yang semuanya bekerja bersama untuk mendampingi pesakit melalui perjalanan ini yang tidak berakhir dengan rawatan semata-mata. Kami berusaha untuk memberikan perubahan dalam kehidupan pesakit kami dan keluarga mereka melalui penjagaan dan kasih sayang yang luar biasa,” katanya.

Sementara itu, dalam kenyataan yang sama, Presiden Pink Unity Mahani Kassim menekankan kepentingan bagi kumpulan sokongan bekas pesakit kanser payudara, bukan hanya untuk berkongsi harapan, tetapi juga untuk memberi inspirasi kepada lebih ramai wanita agar mengutamakan kesihatan mereka melalui pengesanan awal.

Presiden KLPC Johan Indot berhasrat untuk meneruskan kejohanan Pink Polo dengan kerjasama Prince Court, bagi mengukuhkan kolaborasi mereka dalam mempromosikan kesedaran tentang kanser payudara.

Acara Pink Polo turut menampilkan ceramah kesihatan yang berinformasi oleh dua perunding dari Prince Court, iaitu Pakar Bedah Payudara dan Endokrin Dr. Harjit Kaur Perdamen dan Pakar Bedah Payudara dan Onkoplastik Dr. Melissa Tan, serta sesi perkongsian oleh bekas pesakit kanser payudara.

-- BERNAMA 

 

Penafian: Ini adalah artikel advertorial berbayar. BERNAMA tidak bertanggungjawab terhadap kandungan, ketepatan dan pendapat yang disiarkan dalam artikel tersebut.

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan