Xsolla Meluaskan Penyelesaian Pembayaran dengan Ketara di Kemboja dan Indonesia, Bertujuan untuk Memaksimumkan Jangkauan Pembangun Permainan di Seluruh Pasaran Tempatan Asia Tenggara

25/10/2024 03:04 PM

LOS ANGELES, 25 Okt (Bernama) -- Xsolla, sebuah syarikat perdagangan permainan video global, dengan sukacitanya mengumumkan pengembangan penyelesaian pembayarannya di Kemboja dan Indonesia, menawarkan akses kepada kaedah pembayaran setempat yang disesuaikan khusus untuk setiap rantau. Inisiatif ini adalah sebahagian daripada strategi Xsolla yang lebih luas untuk meningkatkan kehadirannya di seluruh Asia Tenggara (SEA) dan untuk menyokong pembangun permainan dalam mengewangkan dan mengedarkan permainan mereka secara berkesan dalam pasaran yang berkembang pesat ini.

Di Kemboja, Xsolla memperkenalkan lapan kaedah pembayaran baharu, termasuk pilihan perbankan Internet dan dompet digital, yang disesuaikan dengan keutamaan pengguna Kemboja. Pengembangan strategik ini meliputi sehingga 90% pasaran pembayaran, memastikan hampir setiap pemain di Kemboja dapat membayar menggunakan kaedah pilihan mereka. Sebagai contoh, Bakong KHQR, sistem pembayaran berasaskan kod QR, menguasai 45% bahagian pasaran, manakala Acleda Bank menyumbang 15%. Disokong oleh transformasi digital yang berterusan di negara itu, dengan transaksi pembayaran digital meningkat sebanyak 28.7%, penyelesaian ini, termasuk Wing Money, Pi Pay dan lain-lain, akan membolehkan pembangun permainan mencapai hampir 2 juta pemain di Kemboja, memudahkan pengalaman pembayaran yang lancar dan meningkatkan jualan.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan