WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Lebih 60 Petugas Sertai Fun Run Bernama Radio & MITI, Promosi Gaya Hidup Sihat

17/10/2024 04:02 PM

KUALA LUMPUR, 17 Okt (Bernama) -- Lebih 60 petugas Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) serta Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri (MITI) menyertai program ‘Fun Run Bernama Radio & MITI’, hari ini.

Semua peserta dilepaskan oleh Menteri Pelaburan, Perdagangan dan Industri Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz dan Ketua Pegawai Eksekutif Bernama Nur-ul Afida Kamaludin di Wisma Bernama pada 7.30 pagi.

Ketua Projek Fun Run Bernama Radio & MITI Hashmarr Hashim berkata program 'Fun Run' melibatkan larian sejauh 2.5 kilometer bermula dari Wisma Bernama melewati Sungai Bunus hingga ke Tasik Titiwangsa. 

Beliau berkata program julung kali diadakan itu bertujuan menyemarakkan sambutan Hari Sukan Negara yang disambut pada Oktober setiap tahun, selain mempromosikan gaya hidup sihat dalam kalangan orang ramai.

“Selari dengan usaha kerajaan, kami di Bernama Radio mengadakan program aktiviti larian yang dinamakan Fun Run Bernama Radio & MITI untuk menggalakkan gaya hidup sihat dalam kalangan petugas Bernama dan MITI,” katanya kepada Bernama di sini.

Selain larian, Hashmarr berkata peserta juga berpeluang menyertai kayuhan kayak dan acara tarik tali, yang diadakan pada program itu.

Turut hadir pada program itu Ketua Pengarang Bernama Arul Rajoo Durar Raj, Timbalan Ketua Pengarang Perkhidmatan Berita Nasriah Darus, Timbalan Ketua Pengarang Perkhidmatan Berita Ekonomi Azlina Aziz, dan Ketua Penyiaran Bahagian Penyiaran TV dan Radio Mohd Shukri Ishak.

-- BERNAMA

 

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan