AM

JENAZAH MUHAMMAD LUTH SYAUQI SELAMAT DIKEBUMIKAN BERSEBELAHAN PUSARA ABANGNYA

13/07/2024 12:18 AM

BALING, 12 Julai (Bernama) -- Jenazah mangsa kedua insiden termakan keropok beracun Muhammad Luth Syauqi Nur Sufyan, 2, selamat dikebumikan bersebelahan pusara abangnya di Tanah Perkuburan Islam Kampung Banggol Berangan di sini kira-kira 11.30 malam tadi.

Jenazah kanak-kanak itu yang dibawa dari Hospital Pulau Pinang (HPP) tiba di pekarangan rumah datuk serta neneknya pada 10.45 malam sebelum dibawa ke Surau Lebai Ahmad Kampung Banggol Berangan pada 11.07 malam untuk solat jenazah.

Solat jenazah diimamkan imam Masjid Al Halimi Kampung Selarong Abdul Manaf L Saad.

Ibunya Nurain Hasnorizal, 25, dan neneknya Saadiah Yaacob, 62, serta anggota keluarga yang lain turut mengiringi jenazah Muhammad Luth Syauqi.

"Bye bye Luth," ujar Saadiah dengan air mata berlinangan sambil memberikan lambaian terakhir selepas cucunya disemadikan.

Media sebelum ini melaporkan Muhammad Luth Syauqi dan abangnya, Muhammad Akil Syauqi, 3, berada dalam keadaan kritikal selepas termakan keropok disyaki mengandungi racun tikus di kawasan kebun di Kampung Padang Ubi, Labu Besar, di Kulim Ahad lepas.

Kedua-dua kanak-kanak tersebut dipercayai mengambil peket makanan ringan itu yang digantung di dawai besi pagar kebun yang dikatakan untuk memerangkap monyet.

Muhammad Akil Syauqi meninggal dunia pada 8.40 pagi Rabu, manakala adiknya meninggal dunia pada pukul 1.20 tengah hari tadi.

-- BERNAMA

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan