POLITIK

PRK NENGGIRI : PH FOKUS GUNA TEMPOH BERKEMPEN UNTUK DENGAR KELUHAN RAKYAT- ADLY 

11/08/2024 12:52 PM

GUA MUSANG, 11 Ogos (Bernama) -- Pakatan Harapan akan terus memberi fokus kepada keperluan serta kebajikan rakyat, menggunakan pendekatan ziarah rumah ke rumah dan ceramah kelompok sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri.

Pengarah Operasi PRK DUN Nenggiri Pakatan Harapan Adly Zahari berkata langkah itu dilihat lebih berkesan untuk memahami masalah sebenar rakyat, berbanding hanya berkempen melalui ceramah umum.

"Apabila kita ziarah rumah ke rumah, mengadakan ceramah kelompok serta sesi dialog di Pusat Daerah Mengundi, mereka lebih dekat dengan kita...ceramah umum kita bercakap ‘sehala’ sahaja, kita bercakap tapi  masyarakat tidak bercakap," katanya ketika ditemui Bernama di Kampung Bertam, di sini, baru-baru ini.

Timbalan Menteri Pertahanan itu berkata pihaknya turut memberi tumpuan untuk bertemu dengan kira-kira enam ke tujuh peratus pengundi atas pagar di DUN itu untuk menyampaikan maklumat mengenai apa yang dilakukan Kerajaan Perpaduan.

"Ada banyak persepsi yang mereka terima mengenai kerajaan, jadi peranan kita adalah beri penerangan apa kerajaan telah lakukan, kerana kita hanya mahu jaga kebajikan dan keperluan rakyat.

“Oleh itu, kita cuba sedaya upaya selesaikan isu rakyat kalau ada yang berkaitazn dengan Kerajaan Persekutuan kerana kita ada agensi-agensi tertentu untuk membantu mereka," katanya.

PRK DUN Nenggiri yang ditetapkan pada 17 Ogos ini menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani yang mewakili Kerajaan Perpaduan dan calon PAS Mohd Rizwadi Ismail. 

Ia diadakan berikutan kekosongan kerusi yang diumumkan oleh Speaker DUN Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah pada 19 Jun lepas, selepas bekas penyandangnya Mohd Azizi Abu Naim digugurkan keahlian oleh Bersatu pada 13 Jun.

-- BERNAMA

 

 

 


 

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan